Bali

Ziua 1 – am plecat de pe insula Lombok spre Bali, evident, cu barca, dupa ce ne-am extins viza pe inca 30 de zile. Seara am ajuns in portul Padangbai unde ne-am minunat de cat de frumos era decorat oraselul. Inca o data planul nostru inexistent a functionat si asa am prins prima zi a festivalului balinez Galungan & Kuningan. Timp de 10 zile localnicii de religie hindu decoreaza strazile si templele, se imbraca in costumele traditionale, ofera ofrande zeitatilor, danseaza, se roaga, aprind peste tot betigase parfumate…si nu conduc autobuzele locale obligand bietul turist sa opteze pentru variante mai scumpe.
Ziua a 2-a: ne-am trezit cu noaptea in cap din cauza ca urla ceva muzica/rugaciune din boxele templului de vis-a-vis si vrand nevrand am intrat in atmosfera sarbatorii. Dupa 2 ore de stat in ‘statia’ de autobuz, in care am cunoscut zeci de localnici dornici sa ne ajute la preturi piperate, am decis sa luam un minibus pentru turisti spre Ubud (dupa ce ne-am tocmit relaxati la pret).
Ziua a 3-a: am vizitat Monkey Forest cu prietenii nostri francezi de pe Rinjani, care au fost inca o data draguti si ne-au luat moca cu taxiul pana la ceva statiune din sudulul insulei, cu o oprire la un templu hindu situat pe mare si o mica joaca cu serpi, lilieci si alte animale de casa. Ziua s-a terminat cu o ‘scurta’ plimbare de vreo 10km in cautarea unei cazari mai ieftine. Cu ocazia asta am vazut zona, am cunoscut diversi localnici, printre care si un musulman simpatic care si-a povestit viata si ne-a dat lectii de cantat la bongo.
Ziua a 4-a: ne-am dus cu un motorbike in Denpasar (cel mai mare oras din Bali) sa reparam aparatul foto…Trebuie sa-l felicit pe R ca a trecut la nivelul urmator – condusul motorbike-ului prin oras cu mine bombanind in spate: stanga, dreapta, mai incet, vezi ca vine altul pe contrasens… toate acestea petrecandu-se la viteza de 20-40km/h. Trebuie sa recunosc ca a fost o adevarata aventura…imaginati-va zeci de motorbike-uri, masini, pietoni, alte vehicule care mai de care mai ciudate, care te depasesc prin ambele parti, apar din diverse ganguri etc. Pe deasupra mai fac si o harmalaie de nedescris. In final am ramas cu aparatul in traista deoarece reparatia costa prea mult si ne tinea in zona cel putin 10zile.
Ziua a 5-a: am dat o tura cu motorbike-ul pana in zona cea mai sudica a insulei, unde se zice ca sunt ceva plaje extraordinare. Din pacate cea pe care am nimerit-o noi a devenit privata si cum nu ne place sa platim pentru mofturi ne-am intors la hotel. Am renuntat sa mergem spre plaja Uluwatu (cea mai spectaculoasa din sud), deoarece raceala deja se instalase de cateva zile si acum isi facea de cap mai tare decat niciodata.
Ziua a 6-a: tuse, febra, tuse, draci pentru mine, soare, plaja, spalat rufe (si probabil draci) pentru R.
Ziua a 7-a: din nou pe cai. Ne-am reintors in Ubud. Tuse, febra, tuse, draci.
Ziua a 8-a: excursie pe doua roti spre nordul insulei unde am vizitat vestitele terase de orez si templul de pe marginea lacului Bratan. Am prins lacul complet in ceata asa ca a trebuit sa ne multumim cu pozele de pe net. R a bifat cu brio si urmatorul nivel: condusul noaptea pe stradute intortocheate. Eu am continuat sa dau indicatii pretioase si sa fac poze din mers.
Ziua a 9-a: ne-am mutat tabara in Lovina, orasel cochet, situat in nordul insulei departe de aglomeratia nesuferita din sud. Calatoria cu autobuzul public, mai bine zis cu cele 5 autobuze publice, a durat de 2 ori mai mult fata de una cu autobuzul pentru turisti, dar a costat de 2 ori mai putin. Asa si-a facut R rost de bani pentru mult visata pizza. Ca sa ajungem in nord, din centrul insulei, am trecut prin cel mai estic punct. Uite asa am putut sa admiram o mare parte din coasta insulei Bali.
Ziua a 10-a: plaja, mare, soare, pizza.
Ziua a 11-a: de dimineata R s-a plimbat cu barca pentru a vedea delfinii, iar eu am admirat inca o data rasaritul si m-am relaxat (delfini am tot vazut la noi la mare, dar parte de asa relaxare n-am prea avut in ultima perioada).
Lovina…fain orasel, pacat ca a trebuit sa plecam spre Java.

Urmeaza: ce face un manager de proiect in Java.