Insula Flores si parcul national Komodo

Asa cum va povesteam am ajuns pe insula Flores dupa 15 ore de stat pe barca. Drumul s-a dovedit a fi o experienta placuta, chiar daca ne-am luat bilet la ‘rogojina’, pe care am cumparat-o tot noi. Am fost atractia serii…zeci de pasageri au venit sa ne cunoasca si ne-au oferit tigari, mâncare, dulciuri, pastile si uleiuri pentru rau de mare…o tinerica chiar a insistat sa mergem sa dormim la ea acasa pe nu stiu ce insula…oferta a fost tentantă pana cand am auzit ca obisnuiesc sa omoare balene cu harponul si ca le-ar făcea placere sa ne arate ce si cum.
Am traversat insula in 3 zile (24 de ore cu 4 autobuze) cu următoarele opriri:
-Moni unde ne-am trezit de dimineata sa vedem răsăritul de pe vârful vulcanului Kelimutu (1639m) +trei lacuri superbe care isi schimba culoarea (acum unul era verde, altul ruginiu si cel de-al treilea negru). Poveste funny: am intalnit un francez simpatic care vroia musai sa mănânce rata la cina. Pentru ca știa limba, deoarece lucrase 1 an pe aceste meleaguri, a intrebat o pustoaica unde poate gasi bebek (rata). Fetita l-a dus la ea acasa, i-a aratat un card de rate si i-a spus sa aleaga, ca maica-sa sigur i-o vinde, iar de gătit se poate duce la restaurantul de vis-a-vis. Mi s-a părut super comic francezul…auzi la el, in varf de munte sa vrea rata. A doua seara in Bajawa dorinta i s-a indeplinit. Pe de cealalta parte R, simpatic foc la randul lui, a negociat la sânge cu o bătrînică pentru 30 de bani.
-in Bajawa am ajuns dupa vreo 10 ore de mers cu autobuzul local si o alunecare de teren. Ne-am închiriat motorbike-uri si am vizitat impreuna cu francezii doua sate traditionale de prin zona, iar spre seară ne-am relaxat in ceva izvoare termale impreuna cu localnicii.
-in Labuan Bajo ne-am dus glonț la o agentie de turism sa ne cumpărăm bilete pentru excursia in parcul national Komodo (3zile si 3 nopti cu barca). Abia acum am inteles cu adevarat ca preturile, chiar daca sunt afisate pe site-uri, sunt negociabile (am redus pretul biletului cu 30 de dolari de persoana (20%) si cred ca se putea si mai mult). Si astfel R si-a gasit o noua vocatie: tocmeala pentru absolut orice. Fiecare are rolul lui: el se distrează copios cand aude preturile, iar apoi se uita la mine. ..eu bolborosesc ceva in românește, fac mutre, mutre, in caz de urgenta ma fac ca ma duc la următorul comerciant sau spun ca avem o oferta mai buna etc. Nu stiu cum se face, dar rolul mi se potriveste manusa :))))) In final, toti zâmbim si ne distram de minune. Vorba lui R: o sa ajungem sa negociem si preturile din supermarket.
A doua zi ma trezesc, ma uit la ceas si-mi sare inima din loc: era 12:39, iar noi trebuia sa fim la 8 la debarcader pentru excursia minune. Il trezesc pe R, care se imbraca intr-un foc, iese afara cu intentia sa o dreagă cumva cu cei de la agentie, dar se intoarce dupa cateva secunde si zice: afara e intuneric :)))) Odata cu schimbarea SIM-ul mi se schimbase si formatul orei: era miezul noptii.
Au urmat cateva zile pe barca prin parcul Komodo unde am vazut lighioane de tot felul, inclusiv dragoni de Komodo, insule diverse si plaje de vis, am facut snorkeling si am vazut pești si corali multicolori, pești zburatori, broaște testoase etc
Urmatoarea aventura: insula Lombok-cucerirea varfului Rinjani (3726m)