Nepal – Kathmandu si imprejurimile

Dupa ce am petrecut 5 saptamani de vis pe platoul tibetan ne-am reintors in haos. Imediat ce am trecut granita (China-Nepal) am dat nas in nas cu ‘sacalii’ – tuk-tuk-cistii si soferii de jeep-uri. Am reusit cu greu sa inchiriem un jeep la un pret decent, deoarece rusii spuneau ‘da’ la orice, iar datorita alunecarilor de teren de pe traseu optiunile erau limitate. O alta varianta ar fi fost sa mergem cu autobuzele publice pe portiuni, iar in zonele afectate, ce se intindeau pe kilometri intregi, cu rucsacii in spate (sau tarand troller-ele/votca, in cazul rusilor).
Jeep-ul a serpuit cateva ore bune pe drumuri accidentate, intr-o parte malul si zeci de copaci dezradacinati care stateau sa cada, iar in cealalta haul.
Spre seara am ajuns in Kathmandu…HAOS. AglomeraČ›ie, stradute inguste pline de dughene, temple hindu si budiste, femei in sari-uri viu colorate, asa-ziČ™i guru, vanzatori de ‘iarba’ la tot pasul si mult praf. Pe scurt: e patria drogatilor.
Pentru a rezista am devenit brusc una cu praful…Aerul era imposibil de respirat.
Planul nostru era simplu: ne cumparam echipament de munte si o luam rapid din loc spre Himalaya. Ti-ai gasit! M-a apucat o lene sora cu moartea!!! Pizza-facebook-somn, pizza-facebook-somn…relaxare in haos :))) Ma dureau toate si nu aveam chef de nimic, iar tura de 10-12 zile, ce urma sa o facem in Himalaya, ma ingrozea si incita in egala masura. Presimteam eu ceva… O sa vedeti in episodul urmator ca si lenea poate fi rupta din rai.

Dupa 5 zile, in care n-am vizitat cine stie ce, ne-am luat talpasita spre munte (la insistentele lui R, care era satul de atata facut masaj si dadacit). :)

Abia cand ne-am reintors din munti, am reusit sa vizitam orasul si imprejurimile, impreuna cu un roman simpatic (cu care speram sa mai stam la o poveste si prin India).
Auzi dracie: astia taxau turistii pentru vizitarea pietelor. Normal ca am economisit cateva pizza ocolind smechereste toate intrarile.

Interesant e cum isi ard mortii pe malul apei, in vazul tuturor…un spectacol macabru (pozele vorbesc de la sine).

P.S. Am zburat cu parapanta si am savurat o mamaliguta cu branza delicioasa, impreuna cu un brasovean, ce pribegeste de ceva timp pe meleagurile nepaleze. Merci Cristi pentru experienta superba din Pokhara.
In aceeasi zi, datorita vremii nefavorabile, unul dintre piloti a aterizat fortat pe acoperisul unui hotel, sub privirile ingrozite ale trecatorilor si ale noastre (pilotul tipa mai tare dupa ajutor decat pasagerul :)). Se vede ca nu avea experienta romanilor :)

Urmatoarea aventura: Anapurna Base Camp (4130m), Himalaya.

2 Responses to Nepal – Kathmandu si imprejurimile

1. claudia says:

Astia chiar n-au auzit de Mos Craciun?